Wednesday, March 07, 2012

"'JOURNALIST' PAUL CONROY IS MI6 OPERATIVE"

" MI6's Paul Conroy in Libya (in blue bulletproof vest) with, on the right, Al-Qaeda leaders Mahdi al-Harati (in black body armor) and Abdelhakim Belhaj (in camouflaged jacket)."

From Voltaire Network, 7 March 2012. (www.voltairenet.org/a173025):

Portrayed as a photojournalist for The Sunday Times, Paul Conroy, who has recently escaped from the Islamic Emirate of Baba Amr (Homs in Syria), is a British MI6 agent.

In the photo we see Conroy with Mahdi al-Harati.

According to former Prime Minister Jose Maria Aznar, Mahdi al-Harati is still wanted in Spain for his involvement in the Madrid bombings of March 11, 2004.

In 2010, with a well-groomed beard and an NGO cover, Mahdi al-Harati was planted by MI6 in the "Freedom Flotilla," which was on a mission to deliver humanitarian aid to Gaza.

Mahdi al-Harati led the Al Qaeda brigade who besieged the Rixos Hotel in Tripoli in August 2011. According to Khamis Gaddafi, he was overseen by French instructors.

According to a high-level foreign military source, NATO had given al-Harati the assignment of capturing the Libyan leaders who sheltered in a secret facility of the hotel, and of murdering former congressman and Martin Luther King assistant, Walter Fauntroy, who was staying in the hotel.


Mahdi al-Harati was also to eliminate two Voltaire Network writers, Thierry Meyssan and Mahdi Darius Nazemroaya, who were based at the Radisson Hotel, whence al-Harati operated his torture center.

This decision had been made at a meeting restricted to the NATO command in Naples a few days earlier.

The meeting minutes mentioned the presence of Alain Juppé. When questioned, his secretariat denied any involvement by the French Foreign Minister, saying that he was on vacation at that time.

In October 2011, Mahdi al-Harati organized a model village in Syria located in the mountains on the Turkish border.

For two months, he hosted Western reporters singing them the praises of the Syrian "revolution."

The village is inhabited by a tribe that was paid to stage demonstrations and pose for the press. Al-Harati was visited in particular by Paul Moreira of Canal Plus and Edith Bouvier of Le Figaro.


Conroy associated with Abdel Hakim Belhaj.

Belhaj is Ayman al-Zawahiri’s right-hand man, and currently Al Qaeda’s number two commander.

Although officially still one of most wanted criminals in the world, NATO named him military governor of Tripoli.

Abdel Hakim Belhaj holds a Qatar residence permit.

Abdel Hakim Belhaj has recently made ​​several trips to Turkey, where he was given an office on the NATO base at Incirlik, and to Syria where he built up several groups comprising up to 1,500 combatants. According to Ayman al-Zawahiri, it was his men who perpetrated the attacks in Damascus and Aleppo.

His organization, the Islamic Fighting Group in Libya, has merged with Al-Qaeda but still figures on the terrorist list of the U.S. State Department and the British Home Office.

By associating with renowned terrorists, Conroy falls within the scope of the law of both in United States and Great Britain for complicity or association with a terrorist group.

He faces 15 years in prison, unless he pleads immunity as an agent of the Crown.

(The above is from Voltaire Network, 7 March 2012 - www.voltairenet.org/a173025)

MOSSAD boss Tamir Pardo.

Mossad, Blackwater, CIA Led Operations in Homs

For the current attack on Syria, "a coordination office was established in Qatar under American-Gulf sponsorship.

"The office includes American, French, and Gulf - specifically from Qatar and Saudi Arabia - intelligence agents, as well as CIA, Mossad, and Blackwater agents and members of the Syrian Transitional Council.

"Qatar has also made deals with Israeli and American companies to arm the armed groups, and Gulf countries have been financing the agreements."

Around 700 Arab and Western gunmen surrendered in Baba Amro, in Syria, "well-informed sources told Al-Manar website."

"The captured gunmen held Arab nationalities, including Gulf, Iraqi, and Lebanese… among them were also Qatari intelligence agents and non-Arab fighters from Afghanistan, Turkey, and some European countries like France...

"Advanced Israeli, European, and American arms that have not yet been tested in the countries of manufacture, in addition to Israeli grenades, night binoculars, and communication systems were confiscated by the security forces."

In a frumpy cardigan and sensible shoes, Daphne Park looked like Miss Marple.

The BBC has strong links to MI6 and its friends.

Baroness Park of Monmouth was a top MI6 spy. (Daphne Park, MI6 woman with a 30-year secret career. )

She became a governor of the BBC.

Dame Pauline Neville Jones was head of the UK's Joint Intelligence Committee.

The spooky Neville Jones became a BBC governor in 1998.

She has links with defence firm Qinetiq which supplies US forces in Iraq. (Dame Neville-Jones quits BBC after Iraq links exposed / aangirfan: David Cameron, Dame Pauline Neville-Jones and QinetiQ.)

Since 1937 BBC staff have apparently been vetted by the security services. (http://www.bilderberg.org/mi5bbc.htm)


MI6 Building?

Christopher Bower worked for the BBC World Service.

He also worked for the Guardian newspaper.

He became director of UK trade and investment at the British embassy in Moscow.

Russia now claims that Christopher Bower is a senior officer in the British secret service.

(London-Moscow relations worsen as the Kremlin brand a British envoy a spy )


Wing Commander Michael Cairns took part in operations in Bosnia and Kosovo. ('BIGGLES' QUITS Sunday Mirror Find Articles at BNET.com)

Cairns has been responsible for political output from the BBC in Norther Ireland.

Cairns was found out.

"A BBC editor has resigned his post within the British military after Sinn Féin raised conflict of interest concerns. RAF wing commander Mike Cairns resigned as OC 7644 VR Squadron after Sinn Féin complained that his work as a public relations officer for the RAF was incompatible with his job as a high-ranking BBC editor.

"Following Sinn Féin's complaint the BBC confirmed Mike Cairns who worked in news-gathering in the BBC had resigned from the RAF reserve."
- An Phoblacht: BBC editor resigns from RAF post

John Simpson (http://www.flickr.com/photos/philip-rosie/96409955/in/photostream/)

Nicola Jones, writing in New Scientist, 19 November 2001, (Taliban nuclear documents mirror spoof article - 19 November 2001 ...) pointed out that 'Taliban nuclear documents' found by BBC reporter John Simpson were identical to a spoof article.

In 2001, John Simpson claimed he had found documents strewn on the floor of a Taliban recruitment centre in Kabul. He claimed these documents apparently described how to build a thermonuclear device.

The documents, according to Simpson showed "how dangerous Bin Laden's Al Qaeda network aspired to be".

According to the New Scientist:

The sentences shown in focus by the camera also come from a famous document called "Weekend Scientist: Let's Make a Thermonuclear Device", which was first published in 1979 as a humour piece by The Journal of Irreproducible Results.

Reportedly, John Simpson was a university friend of a former head of MI6.


MI6 spread lies to put Suharto into power, according to Foreign Office documents.

This was reported by theUK's Independent newspaper, 16 April 2000. (http://www.independent.co.uk/story.jsp?story=20187 / http://www.bilderberg.org/sis.htm)

Foreign Office documents reportedly show that the world's media was lied to by British intelligence as part of a plot to overthrow Indonesia's President Sukarno in the 1960s.

The BBC, the Observer and Reuters carried 'fake stories' manufactured by agents working for the Foreign Office.

Propaganda expert Norman Reddaway noted, in a letter to Britain's Jakarta ambassador Sir Andrew Gilchrist, that Gilchrist's stories were broadcast via the BBC.

This included an apparently invented story that Indonesian communists were planning to slaughter the citizens of Jakarta.

Reddaway's letter suggests that the Observer newspaper was persuaded to take the Foreign Office "angle" on the Indonesian takeover by reporting a "kid glove coup without butchery".

Cabinet papers show that British spies, including MI6, supported Islamic guerrillas in order to destabilise Sukarno.

Former government minister Lord Healey said: "Norman Reddaway had an office in Singapore. They began to put out false information and I think that, to my horror on one occasion, they put forged documents on the bodies of Indonesian soldiers we had taken."

Lord Healey denied any personal knowledge of the MI6 campaign to arm opponents of Sukarno. But, he added: "I would certainly have supported it."


The sources for the following are: http://www.counterpunch.org/miller03142005.html
http://spinwatch.server101.com/

DAVID MILLER, at Spinwatch, writes that journalists working for the Services Sound and Vision Corporation (SSVC) have provided news reports to the BBC.

The SSVC is funded by the Ministry of Defence as a propaganda operation.

Spinwatch reveals that Britain has fake journalists.

The government pays for their wages and they provide news as if they were normal journalists rather than paid propagandists.

Normally they work for British Forces Broadcasting Service.

BFBS is run by the SSVC.

The Iraq fighting is targetting the occupation, but the BBC promotes the lie that the army (in illegal ocupation) is a 'peacekeeping' force.

BBC World Service is reportedly funded by the Foreign Office. Their journalists are reportedly employed by the SSVC, the Services Sound and Vision Corporation.

The Foreign Office reportedly runs a network of fake news operations.

One of these is allegedly British Satellite News.

BSN is broadcast over the Reuters World News Service.


Former UK cabinet minister Michael Meacher wrote in the Guardian, November 21, 2003, about Operation Rockingham.

(http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1089931,00.html)

David Kelly, giving evidence to the prime minister's intelligence and security committee, said: "Within the defence intelligence services I liaise with the Rockingham cell."

Former chief weapons inspector in Iraq, Scott Ritter, was a US military intelligence officer.

He declared, before the Iraq war, that almost all of Iraq's WMD had been destroyed as a result of inspections, and the rest either used or destroyed in the first Gulf war.

In the Scottish Sunday Herald in June 2003, Ritter said: "Operation Rockingham [a unit set up by defence intelligence staff within the MoD in 1991] cherry-picked intelligence.

"It received hard data, but had a preordained outcome in mind.

"It only put forward a small percentage of the facts when most were ambiguous or noted no WMD...

"It became part of an effort to maintain a public mindset that Iraq was not in compliance with the inspections.

"They had to sustain the allegation that Iraq had WMD [when] Unscom was showing the opposite...

"Rockingham staff were ... selectively culling [picking out] reports that sustained the [WMD] claims. They ignored the vast majority of the data which mitigated against such claims."

According to Michael Meacher: "Within the UK intelligence establishment... Rockingham clearly had a central, though covert, role in seeking to prove an active Iraqi WMD programme.

Ritter said: "Rockingham was the source of some very controversial information which led to inspections of a suspected ballistic missile site. We ... found nothing. However, our act of searching allowed the US and UK to say that the missiles existed."

Ritter says that Rockingham officers were acting on political orders "from the very highest levels".


It was revealed by sections of the Scottish press that the deputy director of the Lockerbie trial briefing unit at Glasgow University, Professor Andrew Fulton, was an MI6 intelligence officer.

The unit was supposed to provide "impartial and objective" legal information about the trial and was much used by the TV news programmes.

24/05/00 THE SCOTSMAN:

"Prof Fulton has been 'on holiday' since it was revealed that during his 30 year diplomatic career he was a key memberof the MI6 secret service in Europe, Asia and America."


Allegedly, Dominic Lawson, who has worked for the BBC, and who once edited the Sunday Telegraph, has links to MI6 and Princess Diana.

Can you trust the BBC news? How many journalists are working for the security services?

Roy Greenslade, media specialist at the Telegraph (formerly the Guardian), has written that most media outlets "are playthings of MI5."

Bloch and Fitzgerald, in their examination of covert UK warfare, report the editor of “one of Britain’s most distinguished journals” as believing that more than half its foreign correspondents were on the MI6 payroll.

And in 1991, Richard Norton-Taylor revealed in the Guardian that 500 prominent Britons paid by the CIA and the now defunct Bank of Commerce and Credit International, included 90 journalists.

The BBC's Alvar Lidell served with the RAF as an intelligence officer

The following extracts are from an article at the excellent Medialens

http://www.medialens.org/alerts/06/060303_hacks_and_spooks.php

March 3, 2006

HACKS AND SPOOKS

By Professor Richard Keeble

In their analysis of the contemporary secret state, Dorril and Ramsay gave the media a crucial role...


A brief history

Going as far back as 1945, George Orwell no less became a war correspondent for the Observer - probably as a cover for intelligence work. Significantly most of the men he met in Paris on his assignment, Freddie Ayer, Malcolm Muggeridge, Ernest Hemingway were either working for the intelligence services or had close links to them.

Stephen Dorril, in his seminal history of MI6, reports that Orwell attended a meeting in Paris of resistance fighters on behalf of David Astor, his editor at the Observer and leader of the intelligence service’s unit liasing with the French resistance.

The release of Public Record Office documents in 1995 about some of the operations of the MI6-financed propaganda unit, the Information Research Department of the Foreign Office, threw light on this secret body - which even Orwell aided by sending them a list of “crypto-communists”.


Set up by the Labour government in 1948, it 'ran' dozens of Fleet Street journalists and a vast array of news agencies across the globe until it was closed down by Foreign Secretary David Owen in 1977.

According to John Pilger in the anti-colonial struggles in Kenya, Malaya and Cyprus, IRD was so successful that the journalism served up as a record of those episodes was a cocktail of the distorted and false in which the real aims and often atrocious behaviour of the British intelligence agencies was hidden.



And spy novelist John le Carré, who worked for MI6 between 1960 and 1964, has made the amazing statement that the British secret service then controlled large parts of the press – just as they may do today.

In 1975, following Senate hearings on the CIA, the reports of the Senate’s Church Committee and the House of Representatives’ Pike Committee highlighted the extent of agency recruitment of both British and US journalists.

And sources revealed that half the foreign staff of a British daily were on the MI6 payroll.

David Leigh, in The Wilson Plot, his seminal study of the way in which the secret service smeared through the mainstream media and destabilised the Government of Harold Wilson before his sudden resignation in 1976, quotes an MI5 officer: “We have somebody in every office in Fleet Street”

Leaker King

And the most famous whistleblower of all, Peter (Spycatcher) Wright, revealed that MI5 had agents in newspapers and publishing companies whose main role was to warn them of any forthcoming “embarrassing publications”.

Wright also disclosed that the Daily Mirror tycoon, Cecil King, “was a longstanding agent of ours” who “made it clear he would publish anything MI5 might care to leak in his direction”.



Selective details about Wilson and his secretary, Marcia Falkender, were leaked by the intelligence services to sympathetic Fleet Street journalists.


Wright comments: “No wonder Wilson was later to claim that he was the victim of a plot”. King was also closely involved in a scheme in 1968 to oust Prime Minister Harold Wilson and replace him with a coalition headed by Lord Mountbatten.

Hugh Cudlipp, editorial director of the Mirror from 1952 to 1974, was also closely linked to intelligence, according to Chris Horrie, in his recently published history of the newspaper.

David Walker, the Mirror’s foreign correspondent in the 1950s, was named as an MI6 agent following a security scandal while another Mirror journalist, Stanley Bonnet, admitted working for MI5 in the 1980s investigating the Campaign for Nuclear Disarmament.

Maxwell and Mossad

According to Stephen Dorril, intelligence gathering during the miners’ strike of 1984-85 was helped by the fact that during the 1970s MI5’s F Branch had made a special effort to recruit industrial correspondents – with great success.

In 1991, just before his mysterious death, Mirror proprietor Robert Maxwell was accused by the US investigative journalist Seymour Hersh of acting for Mossad, the Israeli secret service, though Dorril suggests his links with MI6 were equally as strong.




Following the resignation from the Guardian of Richard Gott, its literary editor in December 1994 in the wake of allegations that he was a paid agent of the KGB, the role of journalists as spies suddenly came under the media spotlight – and many of the leaks were fascinating.

For instance, according to The Times editorial of 16 December 1994: “Many British journalists benefited from CIA or MI6 largesse during the Cold War.”

The intimate links between journalists and the secret services were highlighted in the autobiography of the eminent newscaster Sandy Gall.


He reports without any qualms how, after returning from one of his reporting assignments to Afghanistan, he was asked to lunch by the head of MI6.

“It was very informal, the cook was off so we had cold meat and salad with plenty of wine. He wanted to hear what I had to say about the war in Afghanistan. I was flattered, of course, and anxious to pass on what I could in terms of first-hand knowledge.”

And in January 2001, the renegade MI6 officer, Richard Tomlinson, claimed Dominic Lawson, the editor of the Sunday Telegraph and son of the former Tory chancellor, Nigel Lawson, provided journalistic cover for an MI6 officer on a mission to the Baltic to handle and debrief a young Russian diplomat who was spying for Britain.

Lawson strongly denied the allegations...

Growing power of secret state

Since September 11 all of Fleet Street has been awash in warnings by anonymous intelligence sources of terrorist threats.

According to former Labour minister Michael Meacher, much of this disinformation was spread via sympathetic journalists by the Rockingham cell within the MoD.

A parallel exercise, through the office of Special Plans, was set up by Donald Rumsfeld in the US. Thus there have been constant attempts to scare people – and justify still greater powers for the national security apparatus.

Similarly the disinformation about Iraq’s WMD was spread by dodgy intelligence sources via gullible journalists.


Thus, to take just one example, Michael Evans, The Times defence correspondent, reported on 29 November 2002: “Saddam Hussein has ordered hundred of his officials to conceal weapons of mass destruction components in their homes to evade the prying eyes of the United Nations inspectors.” The source of these 'revelations' was said to be 'intelligence'...


CIA AGENTS?

10 comments:

CanSpeccy said...

Wow. Huge post. Fascinating.

Talking of the BBC, is everyone aware that the Guardian is owned by the Scott Trust Limited, which is chaired by Liz Forgan, former Managing Director of BBC Radio. So one can assume that the Gruniard spews more of less the same propaganda, manufactured by the same sources, as the BBC.

Please note: the 'BIGGLES' QUITS Sunday Mirror Find Articles at BNET.com' link does not work.

Anonymous said...

http://www.upi.com/Business_News/Security-Industry/2010/10/22/Erik-Prince-sets-up-shop-in-Abu-Dhabi/UPI-18561287767377/

Prince won a contract year plus ago to train Kingdon(s) speical forces

http://www.nytimes.com/2011/05/15/world/middleeast/15prince.html?_r=1&pagewanted=all

PE firm in US (plus Cerebus) have been rolling up ammunition companies

nobody said...

Marvellous. Thanks Aang.

Anonymous said...

Thank you for such humour, very sick in hospital and the say humour is the best medicine. Havent laughed so much in years. Keep up the good work, i laughed so much my wounds bled. If it helps you guys should leave you bedrooms more and get some air :) Nontheless verry entertaining, keep up the good work. Much love and giggles. Paul Conroy

nobody said...

Wow, a journo can look things up on the net. Who knew? If only one of you useless gits had googled your erstwhile media-darling, weapons inspector Scott Ritter, in 2003 so he could have rebutted all those government lies about WMD's in Iraq. I did, it was easy. Astoundingly this thought never occurred to a single journo. Go figure. Perhaps you were all too busy? Being stenographers?

But never mind all that - how are NATO's best buddy allies, Al Qaeda, going in Syria? Help us out Paul, today's Thursday so does that mean they're terrorists, or freedom fighters? Do tell us because we promise to all roll over and believe anything you say.

And wounds, eh? We are impressed. Should be good for an MBE, minimum. Orla Guerin got one, so why not you? In the meantime, good luck with it all and we look forward to more of your insightful, hard-hitting propaganda in the next Muslim country that NATO liberates back into the stone age.

---

Actually Paul, since you're here - just quietly, which country is it? You'd be in the know surely. Where are they sending you off to next? What about your Al Qaeda buddies? Where's NATO sending them off to? If you pop back in and tell us we promise to keep it a secret. Scout's honour!

Anon said...

Robert Maxwell here.

I don't think the comment from 'Paul Conroy' is from the photographer Paul Conroy, who comes from Northern Ireland, where they teach you spelling and punctuation.

Greetings from South America.

RM

nobody said...

Hee Hee,

Thanks Robert, good to see you back from the dead, smiley, winky thing!

Otherwise give the guy a break: he's wounded and who's to say he hasn't copped in the pinky? We should give him a medal for hunting and pecking beyond the call of duty.

Otherwise, come back Paulie, we hardly knew ye!

... said...

Amazing stuff. It confirms all our suspicions I guess. This is why I believe the Internet is so dangerous for them now. With the speed in which things get reported its easy to compare news, read several different articles and 'real' people's comments, so you can clearly see the deception at once... and you can do your own research relatively quickly. In the past, understanding that the news was 'fabricated/edited/selected' was impossible. Now I have several different sources all at hand, so I can easily see what the real picture is or when it's being distorted!!!
Marty

Anonymous said...

Sorry guys, for people who obviously spend so long online in your bedrooms a simple google will show I'm from Liverpool not Northern Ireland, although geographically close they are NOT the same place (google maps perhaps). Research is everything, attention to detail is paramount. Brush up folks you're letting the side down.
Much love and kisses, your favourite spy. Paul Conroy (Photographer)XXX

Walter said...

Hey Paul,

Can you tell us the circumstances under which you signed up for the military? Did you have to get your parents' permission? How old were you?

Since you have time while you recuperate I hope you don't mind answering some questions.

Also, were you able to walk at all because of your leg injuries or was it simply painful?

Also, do you know what brand of cigarette Marie Colvin smoked?

What do you make of the reports that Colvin was struck in the head with a nail?

 
Site Meter